2017-10

Latest Entries

スポンサーサイト


移動しました/ Change in landscape

しばらくご無沙汰していました。ようやく復活しましたのでブログも再開です。

あすまらは、結局12月に離れてしまいました。よいところだったのですが、少々修行が足りず。月半ばから休暇を取ってヨルダンへ行き、友人たちにいたわってもらいました。3ヶ月ぶりのヨルダンでしたが、私にとってはとても懐かしくてほっとしましたし、友人たちの暖かさがとても嬉しかったです。

ヨルダンにはクリスマスまで滞在し、元同僚らとクリスマスパーティーを開いた後、カイロに立ち寄りイギリス時代の親友夫婦としばしの再会を楽しみました。イギリス住まいの彼らと偶然、お互いの旅程が重なって本当に幸運でした。彼らと別れて一日、一人でカイロ観光しました。さすがに雰囲気のある町で、また是非行きたいですね。




I have just sort of re-started things and have decided to go on with this blog as well. I will try to fill in what happened during the months.

I left the country in Dec 2005. I just couldn't manage myself very well, though it was a pleasant place to stay in general. I took a break in Jordan, where my friends were all amazingly kind and warm in receiving me. It was only 3 months, but for me it felt like I had left Jordan years ago. Anyway, I was extremely happy to be there and realised I have become a bit attached to the place.

After throwing a Christmas party with former colleagues (though most of them were not Christian...my former Catholic boss, one of the exceptions, seemed to have no intensions whatsoever to perform his religious duties...just getting drunk 'yopparai' with the rest of the Japanese gang), I got off the plane at Cairo. By chance my closest friends happened to be there, and we enjoyed a very nice chat with them. Though I wished we had more time.
After they left, I spent a day wondering around the city and paid a visit to the pyramids. I really liked the city; it has really nice atmosphere though it is so big and the traffic is incredible.

pyramid.jpg

スポンサーサイト

コメント

手付解除

手付解除とは、売主、買主の双方が、「契約の履行」に着手するまでは、買主は手付金を放棄することで、また売主は受け取った手付金の2倍を買主に返すことで売買契約を破棄することができるという取り決めのこと http://dandify.sanyuu.biz/

文庫・新書

文庫・新書を探すなら http://www.gvshops.com/200162/209331/

住宅建材

住宅建材を探すなら http://www.tsunamiya.com/100005/100893/

コメントの投稿


管理者にだけ表示を許可する

トラックバック

http://asmala.blog32.fc2.com/tb.php/15-4d9a1888

この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

«  | HOME |  »

プロフィール

higasa

Author:higasa
2005年9月から、アフリカの小国に仕事で行きました。日本ではほとんど知られていないその国の様子や、今まで行って来た土地の様子を綴ってこうと思って始めた白書。今はまた違う国で生活していますが、同じように続けようと思います。

Hi, this is Y... I started this blog when I arrived in Africa, a new part of the world for me, so that I can share my experience. Now I am in another part of the world, but still would like to share what I see!

 

最近の記事

最近のコメント

最近のトラックバック

 

月別アーカイブ

カテゴリー

ブロとも申請フォーム

ブログ内検索

 

 

RSSフィード

リンク

